İstanbul Aydın Üniversitesi Gazetecilik bölümünün düzenlediği “Gazetecilikte Kurum Yönetimi ve Dijital Sistemler” başlıklı etkinliğin konuğu Zürafa Yayınevi’nin Genel Yayın Yönetmeni Adem Kaya iletişim fakültesi öğrencileriyle buluştu.

Zürafa Yayınevi’nin Genel Yayın Yönetmeni Kaya, yayıncılık hayatına İstanbullu bir gençken bu sektördeki macerasına Trabzon’da öğrencilere ders kitabı satarak başladığını söyledi. Kaya, bu işte önemli olanın bir yayın ekibi değil ticari zeka olduğunu belirtirken; aynı zamanda bu işte cesaretin de önemli bir rolü olduğunu dile getirdi.

 Yayıncılığın tüm bileşenleri arasında hakkaniyetli bir ilişki sistemi kurmak gerektiğini belirten Kaya, Zürafa Yayınevi olarak çok yönlü amaçlarından birinin de yayınevleri arasında herhangi bir fark gözetmeden kitapları okuyucuya doğrudan, en uygun ekonomik şartlarda ve en hızlı şekilde ulaştırmak olduğunu söyledi. Kaya, bağımsız yayınevlerinin kitaplarını satmalarını kolaylaştırmak için kurulan çevrimiçi alışveriş sitesinin de okuyuculara ve yayınevlerine bu amaçlar doğrultusunda hizmet verdiğini belirtti.

Geçen günlerde Amazon’un tüm çalışanlarına uzaktan çalışma sistemine geçtiğini örnek veren Kaya aynı sistemin yayıncılık sektöründe de denendiğini ama sektör olarak geç kaldıklarını vurguladı.

Türkiye’de yayıncılık sektöründe en kalitesiz ve en pahalı kâğıtların ihraç edildiğini üstelik bir de korsan yayıncılığın olduğunu söyleyen Kaya, korsan yayıncılığın ülkemizde herhangi bir cezası olmadığını söyledi. Tüm risklere karşın yine de bu sektörde planlı ve disiplinli bir ekiple çalışıldığında başarının geldiğini sözlerine ekledi.

Kültür ve Turizm Bakanlığı’nın iki yıl önce çıkardığı “QR Kod” sistemiyle kitapların korsan yayının önüne geçmesine yönelik adım attığına değinen Kaya, aynı zamanda bu sistemle beraber kitaplarının takibini kolay bir şekilde yaptıklarını ve kitaplarının başka mecralarda satılmasının önüne geçildiğini söyledi.

Bir kitap çıkarken dört temel unsurun önemli olduğunu söyleyen Kaya bunları; kapak tasarımı, yazar ismi, kitap ismi ve sosyal medya olarak sıraladı. Kaya, bu dört temel unsur olduğu sürece yazarınız tanınmamış bile olsa bu basamakları takip ederek yayıncılık hayatında başarılı olunacağını söyledi.

Kaya’nın yayıncılık tavsiyeleri öğrenciler tarafından ilgiyle karşılandı.

Haber: Delil Nesin Ilgaz – Ömer Can Kutval