İstanbul Aydın Üniversitesi’ne ‘Görsel İletişim Tasarımı Buluşmaları’ adlı konferansa Zoom aracılığı ile konuk olan Doğan Satmış, Sosyal Medya Çağını anlattı.

İstanbul Aydın Üniversitesinde 4 Kasım Perşembe günü düzenlenen ‘Görsel İletişim Tasarımı Buluşmaları’ etkinliğinin bu haftaki konuğu Gazeteci/ Yazar Doğan Satmış oldu. Sosyal Medya çağında medya ve iletişim konusunda düşüncelerini aktaran Satmış, Gazetecilerin yerini çoğu konuda yapay zekânın aldığını ve bu yüzden muhabirlere eskisine göre daha az ihtiyaç duyulduğunu söyledi.

Yapay Zekânın Aksine Muhabire İhtiyaç Var

Bir muhabiri yapay zekâdan ayıran önemli kriterleri sıralayan Satmış; “Haber kaynağının şeffaf olması için yapay zekânın aksine muhabire ihtiyaç vardır.” dedi. Satmış, ahlaki değerlere de vurgu yaparak, mantıksal olan yapay zekâya göre muhabirin düşünerek ve haberi tekrar tekrar gözden geçirerek üretim yaptığını söyledi. Satmış, zaman yönetimi ve içeriğin kişiselleştirilmesi konularında ise yapay zekânın çok avantajlı olduğunu vurguladı.

Geçmiş yıllara göre gazeteciliğin pandemiden sonra yeteri kadar ilgi görmediğini belirten Satmış; “Gazetecilik,  sosyal medya sayesinde artık neredeyse Yurttaş gazeteciliğine dönüştü.” dedi. Satmış, bu konu hakkında görüşlerine şöyle devam etti;  “Günde telefona bakma sıklığı yarım dakikaya indi. Toplum, iki üç satırla yetinmeye meyilli. Dünyada belli başlı gazeteleri değerlendirmek için bir araştırma yapılmıştı. Gazete, Haber için harcadığı para ile değerlendirilir sonucuna varıldı. Şu anda toplumun büyük bölümü, Gazete okumaya gerek duymuyor sosyal medya haberleri ile yetiniyor. Dolayısıyla bir sanayi oluşmuyor. Bu yüzden de habere yatırım oluşmuyor, çalışanlar da işsiz kalıyor” dedi.

Haber: Dila Sezen