Uluslararası çapta bilinen dizi ve film yayın platformu Netflix, son zamanlarda gelen zamlardan sonra küresel anlamda büyük tepki çekti. Bu durum üzerine Netflix, yeni ve düşük fiyatlı ancak reklamlı abonelik sistemi getireceğini açıkladı.

Yıllardır abonelerine reklamsız dizi ve film hizmeti veren dünyanın en popüler dizi ve film yayın platformu Netflix, önceleri karşı çıktığı reklamlı abonelik paketi hakkında bir açıklama yaptı. Yeni çıkarılacak olan paketin yakın zamanda gelmeyeceği açıklayan Netflix CEO’su Reed Hastings, şirketin en son yapılan mali toplantısının ardından yaptığı açıklamada Netflix olarak artık düşük fiyatlı reklamlı abonelik paketine “açık” olduklarını duyurdu. Uzun bir zaman boyunca reklam fikrine karşı çıkan Hastings, yaptığı son açıklamada Netflix üyelerine daha ucuz bir paket sunmanın “mantıklı” olduğunu belirtti. Reklam koymaya karşı tutumunu değiştiren Hastings, tüketicilerin istediğini elde etmesinin uygun olduğunu belirtti. Bu sistemin ne zaman yürürlüğe gireceği belirtilmezken reklamlı abonelik paketinin olası fiyatı da henüz belirlenmedi.

Netflix’in reklamlı abonelik paketi için tahmini bir fiyat vermek istiyorsak, rakiplerine bakmak en doğru seçenek olacaktır. Şu anda bu uygulamayı benimseyen Hulu’da yurt dışı fiyatları reklamsız 12,99 dolar olurken reklamlı paket aylık6,99 dolara alınabiliyor. Netflix’in 480p kaliteli paketini bir kenara atıp 1080p kaliteli paketini ele alırsak, bu paket şu anda yurt dışında 15,99 dolarlık fiyat etiketine sahip. Basit bir mantıkla 1080p kaliteli ve reklamlı yeni paketin 7,99 dolar seviyelerine yakın olmasını bekleyebiliriz. Netflix, söz konusu paketi Türkiye’de ise 57,99 TL’ye kullanıcılara sunuyor. Aynı paketin reklamlı olarak 25-30 TL bandında sunulacağını tahmin edebiliriz. Elbetteki bunun için öncelikle reklamlı paketler yayınlanana kadar Netflix’in Türkiye fiyatlarına zam gelmemesini dilememiz gerekiyor. Netflix, geçtiğimiz gün 10 yıldan fazla süredir ilk kez bir çeyrekteabone kaybı yaşadığını açıklanmıştı. Şirket, daha fazla abone kazanmak için daha fazla içerik çıkarmaya odaklanmış ve harcamasını artırmışken, bir yandan da tüm dünyada abonelik fiyatlarına zam yapmıştı. Söz konusu fiyat artışlarının yalnızca ABD ve Kanada’da 600 binden fazla abone kaybına yol açtığı düşünülüyor.

HABER: SERHAT ÜNLÜ – EGE VARNA – MERT ÜNLÜ