Sosyal medyada yeni dönemde ücretli abonelik sistemlerine geçilecek. Meta’nın Ceo’su Mark Zuckerberg, sosyal medyada paralı dönemi başlatarak abonelik sistemini aktif hale getireceklerini söyledi. Zuckerberg yeni sistemin test aşamasında olduğunu belirtti.

Sosyal medya devi Meta Ceo’su Mark Zuckerberg’in yaptığı açıklamayla sosyal medyada yeni bir dönemi başlatacaklarını açıkladı. Zuckerberg Instagram, Facebook gibi uygulamalarda üyelik sistemleri getirmek için çalışmalar başlattıklarını duyurdu.

INSTAGRAM ABONELİK SİSTEMİ

Instagram’da içerik üreticilerinin platformdan kazanç elde edebilmesinin yolu açılıyor. Sistem şu anda beta aşamasında olup, kimi içerik üreticileri ve takipçiler tarafından test ediliyor.

Tasarlanan sistemde içerik üreticilerinin kendi abonelik ücretlerini aylık olarak belirleyebilmesi hedefleniyor. Şu anda test edilen sistemdeki ücretler ise 0,99 dolardan 99,99 dolara kadar bir aralıkta yer alıyor.

FACEBOOK SUBGROUPS – GRUP ABONELİĞİ SİSTEMİ

Diğer taraftan Şirket, Facebook grupları için yeni bir özellik olan “subgroups” ile ücretli abonelikleri destekleme kararı aldı. Ancak Facebook gruplarından para kazanmak istemeyenler için gruplar ücretsiz olarak devam edecek. Instagram abonelik sistemi gibi Subgroups da Facebook platformu içinde potansiyel para kazanma araçları olarak test edilmeye başlandı.

Reuters’in haberine göre Meta, bir ödeme duvarının arkasına kilitlenmiş özel içeriğe erişim yeteneği de dahil olmak üzere, Facebook grupları için diğer olası gelir getirici araçları da test ediyor. Test, Twitter kullanıcılarına sunulan ücretli haber bülteni özelliğinin Facebook’a da uyarlanmasını kapsıyor. Yeni sistemde özel bağlantılar aracılığıyla doğrudan ödeme, bağış toplama ve kullanıcılar arasında alış veriş yapılmasına olanak tanıyor.

FACEBOOK SAYFA ABONELİK SİSTEMİ

Şu anda Facebook’ta video içerik üreticilerinin sahip olduğu ve geliştirilmeye devam edilebilen bu özellik, içerik üreticilerinin platformdan para kazanmasına olanak sağlıyor. Abone olan kullanıcılar aylık belirli ödemeler yaparak, içerik üreticinin yayımladığı özel içeriklere erişebiliyor.

HABER: UMUTCAN YILDIRIM